نینجوتسو (نینجا)







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





دست پنهان

حالت دست پنهان

یک نینجای قدیمی می گوید:

 "کسی که در درگیری اولین ضربه را وارد کند و حرکتی آغاز کند باعث نابودی خود می شود."

 

 

یکی از اصول اساسی کاراته این است که هرگز نباید با اولین ضربه حمله کرد، بلکه فقط باید برای دفاع از خود واکنش داشت. این اصل درست  است زیرا هیچ گاه چیزی با جنگ و درگیری حل نمی شود و شما نمی توانید با کوبیدن بر سر دشمن دلایل خود را به اثبات برسانید. به همین ترتیب، هنگامی که دشمن حمله می کند، به ناچار فضایی باز برای مقابله و به عبارتی پاتک کردن ایجاد می کند.

پس دفاع شخصی سه اصل اساسی دارد:

1: هرگز تا زمانی که مجبور نشدید ضربه نزنید.

2: هرگز تا زمانی که فضای باز برای حمله ایجاد نشود ضربه نزنید.(صبر، آرامش و اعتماد به نفس)

3: و زمانی که فضا ایجاد شد (موقعیت مناسب به وجود آمد) با شدت و قدرت حمله کنید، با سرعت حمله کنید و به هیچ وجه رحم نکنید.

از "کاتا دانته" ( Kata Dan’te) فقط می توان در دفاع شخصی استفاده کرد زیرا استفاده از رشته های دست نخورده و یکپارچه، بستگی به اولین حمله دشمن دارد؛ حرکتی که به موجب آن او را قادر می سازد آزادانه از طیف وسیعی از تکنیک ها به انتخاب خود استفاده و با اضافه کردن قدرت و شدت به آن، ضربه وارد کند. این حالت بیانگر عنصر آتش از پنج عنصر مشت نینجاست زیرا عمل حالتی خطی دارد، مستقیم به طرف جلو و مقابل.

...

نینجا در وضعیت " می کن داچی" ( Mi Ken Dachi) ایستاده و برای حالت دست پنهان موضع گیری می کند. پاها به اندازه عرض شانه باز کرده، زانوها را کمی خم می کند، دستها روی کمربند و چشم در چشم دشمن دارد. در این موقعیت، این امکان وجود دارد که در هر جهتی برای مقابله و حمله حرکت کند یا حتی مانند یک بوکسور جاخالی دهد. در این وضعیت، هیچ تمایلی به حمله وجود ندارد. ذهن آرام و روشن است. بدن آماده است و در وضیت آمادگی کامل برای واکنش فوری در برابر حمله دشمن قرار دارد.

از طرز ایستادن دشمن، واضح است که با مشت دست راست ضربه خواهد زد. از کاتا دانته عملا می توان در مقابل هر تکنیکی از این نوع، ضربه با دست راست (ضربه های ضربدری، هوک، آپر و...) استفاده کرد. نام وضعیت دست پنهان از حقیقتی در زمان های قدیم مشتق شده است، که وقتی یک مبارز صرفا در یک سبک یا تکنیک استفاده می شد نمی خواست برنامه های دفاعی خودش را فاش کند و یا از دست بدهد. بنابراین آنها روی ترس، خشم، حمله و ... تمرکز می کردند.

...

 

دفاع انعکاسی

"بازگرداندن حمله دشمن"

 

در این حالت دشمن با دست راست حمله می کند. به جای عقب نشینی برای دوری از مشتش که یک عکس العمل طبیعی است، به سرعت به سمت جلو داخل حمله دشمن بروید و آن را با یک ضربه بازتابی با کف دست منحرف کنید. در این حرکت، با ضربه به قسمت داخلی بازوی دشمن – ضربه به اعصاب رادیال و اولنار-  دست او را بی حس کنید، یا بازو را با قسمت خارجی دست بشکنید. مشاهده می کنید که وضعیت نینجا یک حالت قرینه نسبت به دشمن دارد و بازگرداندن حمله به سمت خود دشمن یک اصل روانشناسی است. بنابراین نینجا بدون داشتن هیچ ترس و خشمی مبارزه می کند، او خالي از گناه است. این دشمن است که محرک و باعث درگیری است.

حتی اگر شما نتوانیند با دست به بازوی او ضربه بزنید، ساعد دست شما مانند یک سپر عمل می کند، و از سر و گردن شما در برابر حمله او محافظت می کند. در برخی از سبک های هنرهای رزمی با توسعه و افزایش قدرت ساعد دست برای جذب ضربه دشمن و همزمان از آن به عنوان یک سلاح در برابر دشمن استفاده می کنند.

اما معمولا تا زمانی که عمل بالا آوردن دست برای محافظت از سر یک عمل فطری است به این کار نیاز نیست. نینجا صرفا واکنش های غریزی را دستکاری و منظم می کند تا آن را موثر تر سازد.
اميدوارم هميشه شما دوست عزيز در كارهاي خود موفق و پيروز باشيد
نظر حتما بديد يادتون نرههاااااااااااااااااااا


سیستم افزایش آمار هوشمند تک باکس

نظرات شما عزیزان:

رنجر
ساعت22:37---18 آبان 1390
البته رضا جون از ما رنجرا همه کاری بر میاد به نظر من اگه ضربه اول درست و حسابی باشه حله

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[+] نوشته شده توسط شبح در 10:9 قبل از ظهر | |